Algemeen

Ik weet niet welke maat ik cadeau moet geven

Zeker als je babykleding cadeau wilt geven voordat het kind geboren wordt, is het lastig om de juiste maat te kiezen. Niet iedereen is daar in thuis, tenslotte.Klik Hier voor een tabel die u kan helpen bij het maken van een keuze voor de juiste maat.

Hebben jullie de maat die ik wil nog op voorraad?

De voorraad die op onze website staat, is gekoppeld aan onze fysieke voorraad. Wanneer een artikel in een bepaalde maat online niet meer op voorraad is, betekend dit dat deze niet meer in ons magazijn ligt.

Ik heb een account op de website maar mijn gegevens zijn gewijzigd. Hoe kan ik deze aanpassen?

Je kunt je gegevens eenvoudig aanpassen door in te loggen op onze site (klik bovenaan op ‘inloggen’.) Vervolgens klikt je op ‘mijn account’ en dan op ‘account aanpassen’. Sla je wijzigingen op en je gegevens zijn aangepast!

Hoe meld ik mij aan als nieuwe klant?

Op onze website kunt je direct beginnen met bestellen. je kiest artikelen door de juiste maat te selecteren en ze vervolgens in je shopping bag te leggen. Zodra je klaar bent met je bestelling, ga je naar je shopping bag en kies je voor “bestellen”. Wanneer je elke stap volgt, kun je je gegevens invullen in het formulier. Je moet hierbij ook je e-mailadres opgeven en een wachtwoord verzinnen. Met deze gegevens kun je dan voortaan inloggen op onze website om je klantenkaart te bekijken en gebruik te maken van speciale kortingen. Tevens krijg je na je eerste aankoop voortaan onze nieuwsbrief met de actuele kortingen.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Je persoonsgegevens worden opgenomen in het klantenbestand van Marc & Macy. Wij gebruiken je persoonsgegevens voor het uitvoeren van de overeenkomst, het voeren van een verantwoord klantenbeheer, risicobeheer en voor marketingdoeleinden. Wij verstrekken geen gegevens aan derden die je persoonlijke levenssfeer aantasten. Indien je van ons geen commerciële aanbiedingen meer wenst te ontvangen, kun je je e-mailadres uit ons klantenbestand verwijderen op de homepage van onze website. Je hebt ten allen tijde recht van inzage en correctie op je gegevens. Hiervoor kun je contact met ons opnemen via klantenservice@marcandmacy.nl en telefonisch via +31(0)33 2586436.

Bestellen

Ik wil graag een bestelling plaatsen naar aanleiding van de korting aangegeven in de nieuwsbrief. Maar als ik ga bestellen wordt de korting niet verrekend. Wat nu?

Wanneer je gebruik wilt maken van de juiste kortingen zoals aangegeven in de nieuwsbrief. Moet eerst je winkelmandje leeg zijn. Daarna kun je inloggen met je e-mailadres, en wachtwoord. Als je dan de artikelen in je winkelmandje legt of bij het afronden van je bestelling, worden direct de juiste kortingen berekend.

Ik heb een bestelling geplaatst. Wanneer wordt deze bezorgd?

Als je de bestelling op een doordeweekse dag voor 17.00 uur online hebt besteld en betaald, wordt je bestelling in principe de volgende werkdag bezorgd. Orders die in het weekend worden besteld en betaald, vrijdag na 17.00 uur, zaterdag en zondag, worden op dinsdag bezorgd met PostNL. Tijdens de uitverkoop kunnen wij de 1-dags levering niet garanderen.

Ik heb een bestelling geplaatst en bericht gekregen dat deze is verstuurd. Hoe kan ik mijn bestelling nu volgen?

Je kunt je bestelling volgen via Track ad Trace van PostNL. In het bericht dat wij je gestuurd hebben van de verzending, staat een link naar de Track and Trace pagina van je zending. Hier kun je dan de stappen volgen die je pakket afgaat voor het bij je geleverd word.

Ik heb een bestelling geplaatst. Kan ik deze komen ophalen in de winkel?

Het is mogelijk om je bestelling op te komen halen in de winkel aan de Kantemarsweg 6 in Hoevelaken. Tijdens je online bestelling komt je vanzelf de optie tegen ‘order ophalen in winkel’. Je kiest voor deze optie en je krijgt dan een mailtje wanneer je bestelling voor je klaarstaat. Je betaalt dan geen verzendkosten!

Is mijn bestelling goed doorgekomen?

Je ontvangt altijd per e-mail een bevestiging van je bestelling. Mocht dit niet het geval zijn, dan is de verzending van je bestelling niet correct verlopen of is het door jou ingevulde e-mailadres niet correct. Neem in beide gevallen zo snel mogelijk contact met ons op. Dat kan telefonisch via +31(0)33 2586436 of via e-mail klantenservice@marcandmacy.nl.

Een artikel in mijn bestelling is manco. Wat houdt dat eigenlijk in?

Bij het verwerken van je order controleren wij of de artikelen die wij je toesturen in orde zijn. In sommige gevallen zijn er artikelen waar een vlekje of bijvoorbeeld een weeffout in zit. Deze artikelen worden teruggestuurd naar de leverancier. Wanneer we het artikel niet meer op voorraad hebben, wordt dit artikel in je bestelling helaas een manco. Voor jou natuurlijk erg vervelend, maar wij voorzien onze klanten graag van onbeschadigde artikelen! Wij hopen hierbij op je begrip. Het teveel betaalde bedrag wordt uiteraard teruggestort op je rekening.

Ik wil mijn bestelling op een ander adres laten afleveren. Kan dat?

Het is mogelijk om een ander adres te kiezen om je bestelling te laten afleveren. Tijdens het afronden voor je bestelling krijg je bij stap 3 (afleveradres) de mogelijkheid om een ander adres in te vullen. Je order wordt dan afgeleverd op dat adres.

Acties

Hoe weet ik wanneer de korting bij jullie omhoog gaat?

Door ons wekelijks wisselend aanbod is onze collectie altijd actueel. De betekent echter dat de restanten en/of extra partijen afgeprijsd kunnen worden om plaats te maken voor de volgende collectie. We proberen onze uitverkoop langzaam te starten met elkaar opvolgende acties. Dan is het logisch dat de actie die volgt, aantrekkelijker is dan de vorige. Dit is dan voornamelijk aantrekkelijker qua prijs, niet qua keuze. Wilt u op de hoogte blijven van onze acties? Meldt je dan nu aan voor onze nieuwsbrief. Daarin worden de nieuwste acties genoemd.

Wanneer begint de uitverkoop bij Marc & Macy?

De uitverkoop is afhankelijk van het seizoen, de omvang van de collectie, de verkoopcijfers en de totale voorraad. Dit betekent dat het moment dat de uitverkoop start elk seizoen weer anders kan zijn. Indien je graag op de hoogte wordt gehouden, kun je je aanmelden voor onze nieuwsbrief.

Ik heb mijn bestelling net ontvangen en nu geeft Marc & Macy al meer korting. Heb ik recht op geldteruggave?

Voor een bestelling gelden altijd de prijs en de actie die op het moment van bestellen worden vermeld. je hebt ten slotte de mogelijkheid gehad om artikelen te bestellen, die wellicht niet meer beschikbaar zijn in onze webshop. In de regel is al heel snel na de start van een actie een groot deel van de artikelen in een aantal maten verkocht. Het is dus voor de klanten die deze artikelen besteld hebben een kwestie van op het juiste moment de beste keuze maken.

Overigens is een onderneming volgens de Nederlandse wet vrij om zijn producten af te prijzen. Je bepaalt als consument zelf wanneer je tot koop overgaat. De consument heeft geen recht op teruggave van het prijsverschil als korte tijd later een al aangeschaft artikel nog lager geprijsd schijnt te zijn.

.

Ik heb 2 nieuwsbrieven ontvangen met daarin 2 verschillende codes en acties. Hoe kan ik die inwisselen zodat ik daar gebruik van kan maken?

Er kunnen niet meerdere acties tegelijk gebruikt worden. Je mag zelf bepalen van welke actie je gebruik wil maken.

Ruilen en terugsturen van artikelen

Kan ik artikelen ruilen?

Wij doen ons best om je via onze website te informeren over onze artikelen. Tevens zijn de meeste consumenten bekend met de collecties van bepaalde merken. Mocht er desondanks een artikel niet aan je verwachting voldoen, dan kan deze geretourneerd worden. Echter gelden er voor retournering enkele voorwaarden.

Voorwaarden
De retourgestuurde artikelen dienen aan de volgende voorwaarden te voldoen;
Artikelen kunnen retour gestuurd worden binnen 14 dagen na de dag van bezorging.
De pakbon (of een kopie hiervan) ook terugsturen.
Artikelen dienen in oorspronkelijke staat teruggestuurd te worden, gelieve met aangehechte prijskaartjes.
Artikelen dienen :
– ongedragen en onbeschadigd te zijn. (passen is toegestaan)
– ongewassen te zijn.
– niet door jou hersteld te zijn(of een poging daartoe).
Je hebt de gebruiksaanwijzing/gebruiksinstructies opgevolgd.
De retourzending dient (voldoende gefrankeerd) te zijn.
Alleen als aan al deze voorwaarden is voldaan, wordt de zending als retour geaccepteerd

.

Verwerking van uw retourzending

Als je een artikel zou willen terugsturen, dan kan dit gemakkelijk via de retourprocedure op onze website. Je dient hiervoor in te loggen op je account bij marcandmacy.nl. Pas als je ingelogd bent, klikt je op de button ‘retourneren’ linksboven in het scherm om je retourzending aan te melden. je ziet dan van welke orders je nog artikelen terug kunt sturen. Vervolgens kun je aangeven welke artikelen je uit de gekozen order wilt retourneren. Ook kun je aangeven of je het bedrag van de geretourneerde artikelen gecrediteerd wilt hebben op je klantenkaart. Of je kunt het bedrag teruggestort krijgen op je bankrekening.

Wanneer je bij je bestelling gebruik hebt gemaakt van een acceptgiro van Klarna, kun je ervoor kiezen om het bedrag te laten crediteren op je klantenkaart (je betaalt dan wel het hele bedrag van de acceptgiro aan Klarna). Of je kunt kiezen om de factuur aan te laten passen.

Wanneer je retourzending is aangemeld ontvangt je een bevestigingsmail met een adreslabel die je kunt gebruiken om de artikelen retour te sturen naar ons. Wanneer wij je retourzending binnen krijgen gaan wij deze voor je verwerken op de manier zoals je het hebt aangegeven bij het aanmelden van je retour.

.

Ik heb mijn bestelling ontvangen en nu heb ik een klacht over een artikel, wat nu?

Indien je een klacht hebt kunt je deze indienen per e-mail naar klantenservice@marcandmacy.nl
Deze klacht kan gaan over een gekocht product of over onze dienstverlening.
Je ontvangt dan binnen 1 werkdag een ontvangstbevestiging.
We zullen de klacht dan direct in behandeling nemen en je direct op de hoogte stellen van de vorderingen van je klacht.
Een definitieve afhandeling van de klacht zal (uiterlijk) binnen 14 dagen geschieden.
Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kunt je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel www.sgc.nl.
Tevens kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Ik heb een artikel al enige tijd in mijn bezit en ben niet tevreden over de kwaliteit van het artikel, wat nu?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wij proberen het probleem zo spoedig mogelijk in overleg met jou op te lossen. De portokosten voor het retourneren van een artikel met een klacht komen in eerste instantie voor rekening van de klant. Deze kosten zullen gecrediteerd worden indien de klacht gegrond wordt verklaard. Wij gaan altijd in overleg met de fabrikant en proberen gezamenlijk tot een bevredigende oplossing te komen.

Ik heb een bestelling geplaatst met als betaalmethode acceptgiro. Hiervan wil ik een artikel retour sturen. Hoe gaat dit in zijn werk?

Wanneer je met een acceptgiro betaalt en artikelen retour wilt sturen, kun je bij het aanmelden van je retour kiezen uit twee mogelijkheden. Je kunt ervoor kiezen om het bedrag van de artikelen die je retour stuurt op je klantenkaart gecrediteerd te krijgen. Je kunt er ook voor kiezen om de acceptgiro aan te laten passen. Je ontvangt dan van Afterpay dan een nieuwe acceptgiro met het aangepaste bedrag.